Senin, 23 November 2015

Cara Berhenti Berpeluh - Jangan Biarkan Ini Pastikan Anda Dari Melangkah Keluar dalam Awam

Cara Berhenti Berpeluh - Jangan Biarkan Ini Pastikan Anda Dari Melangkah Keluar dalam Awam

Hiperhidrosis adalah istilah perubatan selama lebih berpeluh. Terdapat beberapa orang yang tidak mempunyai masalah ini, tetapi untuk orang-orang malang yang dilakukan; ini telah menjadi satu sebab untuk mereka dari segi sosial mengasingkan diri mereka sendiri. Orang-orang yang mengalami keadaan ini memalukan kadang-kadang mencari jalan bagaimana untuk menangani masalah ini. Terdapat satu lagi peratusan yang hanya mengunci diri mereka di dalam rumah-rumah atau pangsapuri mereka, bersumpah tidak pernah melibatkan diri dalam aktiviti sosial.

Anda boleh mengatakan ini bunyi aneh dan ada kalanya ia kedengaran agak tidak masuk akal. Betul? Anda mungkin berfikir bahawa orang-orang yang menjalani pengalaman ini tidak cukup bagus hanyalah lebih bertindak balas kepada keseluruhan keadaan. Mereka tidak. Orang yang berasa janggal dari segi sosial dan orang-orang yang seolah-olah makhluk tidak selesa dalam kumpulan besar orang mempunyai masalah ini.

Jika anda salah seorang dari orang-orang ini, anda mungkin pergi sekitar dan bertanya mengenai cara-cara bagaimana untuk berhenti berpeluh. Jika anda merasa malu untuk mendekati rakan atau saudara mengenai topik ini, maka internet adalah tempat yang baik untuk anda untuk mencari penyelesaian dan rawatan yang akan sesuai dengan anda. Anda boleh memilih daripada pelbagai kemudahan yang ada kedua-dua rawatan semula jadi dan buatan.

Biasanya, ubat semula jadi untuk peluh berlebihan hanya mengubati kes-kes ringan keadaan ini. Contoh menggunakan ubat semula jadi untuk mengurangkan berpeluh adalah dengan meminum teh bijaksana. Ini adalah salah satu cara yang paling popular tentang bagaimana untuk mengurangkan pengeluaran peluh. Satu lagi cara semula jadi adalah dengan menukar gaya hidup anda.

Perkara pertama yang terbaik untuk dilakukan adalah untuk menyedari bahawa anda ingin tahu bagaimana untuk menghentikan berpeluh. Selepas melakukan ini, itu masa yang anda mengenal pasti apa yang perlu diubah dan diubahsuai dalam hidup anda untuk membantu kawalan yang berpeluh berlebihan. Anda boleh memilih untuk memakai bahan ringan, pakaian yang longgar. Ini bukan sahaja akan membantu anda merasa sejuk, tetapi ia akan menjadikan kulit anda bernafas. Ini tidak akan menghalang aliran udara untuk menyejukkan badan anda.

Cukup tentang ubat semula jadi. Anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang cara-cara buatan untuk menghilangkan peluh yang berlebihan. Ini adalah cara untuk berhenti berpeluh dengan cara-cara buatan seperti pelaksanaan prosedur-prosedur tertentu atau menggunakan deodoran dengan bahan kimia super keras hanya untuk berhenti daripada berpeluh. Cara-cara buatan untuk berhenti berpeluh dalam beberapa cara ialah rawatan yang lebih berkesan, tetapi kesan sampingan yang tidak begitu terkenal. Cara-cara pembedahan seperti pembedahan ETS menimbulkan risiko yang besar kerana ia melibatkan memotong insisi kecil supaya endoskop boleh melaluinya dan mengetatkan kawalan rantai saraf yang merangsang pengeluaran peluh.

Satu lagi cara-cara buatan mengurangkan pengeluaran peluh dengan cara suntikan Botox. Ini bertindak dengan melumpuhkan kulit dan apa yang di bawah, yang membawa kepada penurunan pengeluaran peluh daripada kelenjar peluh. Tetapi kegagalan itu untuk rawatan ini adalah bahawa mungkin ada kebas atau kesemutan sensasi di kawasan kira-kira sehari atau dua. Tetapi sensasi akan kembali selepas itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar