Senin, 23 November 2015

6 Tips untuk Optimalkan Pengambilan Oksigen anda

6 Tips untuk Optimalkan Pengambilan Oksigen anda

Setiap minit, walaupun tanpa menggunakan mana-mana teknik pernafasan sedar, kita bernafas antara 6 dan 10 liter (1,5-2 gelen) udara - itulah 8600-11,400 liter (2200-2900 gelen) sehari. Ini menjadikan udara yang kita sedut setakat ini hubungan kita yang paling penting dengan dunia luar dan cara asas kita tenaga dan memberi tenaga badan kita setiap hari dan sepanjang hari.

Pernafasan bertanggungjawab untuk 70% daripada pembersihan dan penyucian badan kita (20% oleh peluh, 8% pada air kencing dan 2% oleh najis). Khususnya, ia adalah oksigen dalam udara yang kita sedut yang membakar diri toksin. Selepas seri dalam nafas, udara yang kita makan bergerak ke dalam paru-paru kita dan kemudian melewati juta membran kecil di mana ia memasuki aliran darah kita.

Berikut adalah beberapa cara mudah untuk mendapatkan oksigen lebih setiap hari.

Menjalankan lebih - kesan terutamanya rendah senaman aerobik. Melantun pada trampolin mini adalah pilihan saya; sesi 30 minit telah terbukti membekalkan oksigen darah dua kali ganda lebih berkesan sebagai berjalan.
Mengambil berjalan lama di gunung atau udara laut yang bercas positif dengan ion negatif - menarik nafas panjang dan menikmati!
Dengan sering pergi ke kelas yoga - dalam satu kajian baru-baru pelajar di UC Davis peningkatan kapasiti paru-paru mereka sebanyak 7% selepas mengamalkan yoga hanya tiga kali seminggu selama 8 minggu! (Tahap ini kenaikan adalah tidak pernah didengar dalam kalangan jurulatih olahraga tradisional)
Makan makanan yang lebih Green - sayur-sayuran hijau seperti bayam dan rumput dan rumput gandum sehingga 42% oksigen. Makanan hijau kaya dengan klorofil yang meningkatkan pengeluaran hemoglobin dan dengan itu mengurangkan kesan karbon monoksida. Daun Gandum telah pun dijumpai untuk membubarkan parut terbentuk di dalam paru-paru dari bernafas gas asid.
Gunakan minyak pati gred terapeutik yang meningkatkan fungsi paru-paru: Pine, Fir, Thyme, Raven dan RC ("Keadaan pernafasan" - dari Young Hidup Oils) adalah kegemaran saya. Letakkan setitik di tapak tangan, gosok bersama-sama dan menarik nafas panjang. Juga sapu minyak lebih tekak dan paru-paru. Minyak pati yang sangat oxygenating dan berkhasiat kepada sel-sel kerana kemampuan mereka untuk menembusi kulit dan membawa oksigen melalui dinding sel untuk nukleus. Nota: Gunakan hanya terapeutik-gred minyak pati
Mental program diri untuk menarik nafas panjang sepanjang hari - terutamanya apabila anda berada di sekeliling pokok-pokok dan tumbuh-tumbuhan. Ia mudah dan percuma!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar